Як нас "натягує" влада: мерзни і плати

Новий спецпроект depo.ua про те, як на нас наживаються державні "кровосісі"

Валя Котик
Журналіст відділу «Життя», редактор відділу «Молодий укроп»
Як нас "натягує" влада: мерзни і плати…

Ви не дуже розбираєтесь у розрахунках, субсидіях та нормативних актах? Вам легше сплатити гігантську квитанцію або втричі переплатити, ніж відстоювати за черговою довідкою? Похід на прийом до чиновника викликає у підвищення тиску?

Тоді ця рубрика для вас. Дізнавайтесь разом із нами, як не переплачувати гроші за державні послуги та діліться своїми історіями та перемогами.

Сьогодні йтиметься про сплату за опалення. Перелякані великим рахунками українці у 2015 році масово почали встановлювати лічильники тепла. Наприклад, в столиці цього року встановлено 4173 теплолічильника. Якщо на будинку є лічильник або якщо в квартирі є прилад обліку опалення, то сплачується 657 грн 54 коп за одну Гіга калорію. Якщо приладу обліку нема, застосовується тариф 16 грн 14 коп. за м2 площі, що опалюється.

Однак в платіжках за листопад люди побачили неочікувано великі суми. Наприклад, за квартиру площею 62 квадратних метри прийшов рахунок на тисячу гривень.

Розлючені кияни почали дзвонити в "Київенерго" і з'ясувалося, що частині населення в листопаді розрахували опалення не за використане тепло (тобто по лічильнику), а за загальним тарифом 16,14 грн за кв.м, тому що частину теплолічильників було прийнято на комерційний облік в різні дні. А гібридний механізм нарахування плати за опалення, коли враховуються і показання лічильника, і розрахунок за нормативом, на сьогодні відсутній.

Українці, які ще не встановили лічильники тепла (а таких переважна більшість) просто матюкалися, коли бачили платіжки при холодних батареях. Якого гіркіна, скажіть, ми мусимо сплачувати сотні гривень за ледь теплі батареї?

Але в нас демократична країна і будь який громадянин має право отримати перерахунок "якщо фактична температура в житлових приміщеннях споживачів послуг підприємства не відповідає нормативній".

Власникам лічильників тепла, які було поставлено на облік, тепер обіцяють, що скориговану суму буде відображено в рахунках за грудень, які клієнти отримають у січні 2016 року. Коригування суми до сплати буде здійснено за фактичними показниками будинкового лічильника теплової відповідно до кількості днів його роботи в листопаді.

Ті, в кого лічильників нема, але й теплих батарей нема, можуть отримати перерахунок, звернувшись до комунальників. Порядок оскарження платіжки для перерахунку оплати за послугу з централізованого опалення наступний:

1. Якщо температура повітря у кімнатах менша за нормативну, яка для рядових кімнат становить 18°С, а для кутових 20°С, треба звернутися до служби приладів обліку та контролю за якістю теплопостачання і оформити заявку на проведення обстеження.

2. В попередньо узгоджений час забезпечити доступ спеціаліста до житлового приміщення. Спеціаліст замірить температуру в приміщенні і складе акт перевірки. У разі виявлення неналежної якості надання послуги, буде зроблено перерахунок оплати послуги опалення.

Система перерахунку закріплена Постановою Кабміну від 17.02.2010 р. №151. Згідно до цього документу суму до сплати за централізоване опалення буде знижено на 5% за кожний градус відхилення від 18°C у рядових житлових приміщеннях та, відповідно, від 20°C у кутових кімнатах. При температурі у рядових житлових приміщеннях нижче 12°C та, відповідно, нижче 14°C у кутових кімнатах сплата за централізоване опалення взагалі не нараховується.

Але, і це важливо, комунальники наголошують, що при складанні акту вони ще робитимуть "аналіз енергоефективності житлових кімнат", і "якщо в оселі у споживача не проведено заходи з утеплення, перерахунок за послугу з централізованого опалення не проводиться".

Що це означає – незрозуміло. Можливо, ви зобов'язані встановити потрійні стеклопакети, чи екран з фольги за батареєю, чи взагалі утеплити за власні кошти фасад будинку… Якщо ви усе ж таки змогли довести, що тепла у вас в квартирі немає не з вашої провини, а через теплопостачальника, ви отримаєте перерахунок.

До речі, кияни вже отримують перерахунки оплати за теплопостачання у листопаді. 

Як нас "натягує" влада: мерзни і плати - фото 1

Але, чи ни не виникає у вас, шановний читачу, питання – а нащо ж взагалі здирати з людей гроші за опалення, якого, наприклад, у Києві в листопаді (та й в половині грудня) його майже не було? Мабуть, було ж відомо теплопостачальнику, якої якості послугу він надає?

Ви могли б ці гроші сплатити не за фактично відсутнє опалення, а купити собі ще одну ковдру, чи обігрівач. Але, виявляється, то не ваша справа - вирішувати, на що витрачати власні кошти. Ви все одно маєте сплатити по рахунках і потім вже спробувати отримати перерахунок. При чому, якщо таке повториться наступного місяця, ви знову мусите викликти інспектора-комунальника і сплачувати гроші "авансом" за тепло, якого не було. Нормальний такий спосіб примусового кредитування комунальної системи.

Чи навіть спонсорування, адже більшість громадян спеціаліста викликати не будуть і просто сплатять за послугу, яку не отримували.

І ось вам ще корисні посилання:

Постанова N 630 про затвердження правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води

Постанова про встановлення тарифів на послуги з централізованого опалення та послуги з централізованого постачання гарячої води 

Постанова про затвердження порядку проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Історії

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme