Як нас "натягує" влада: типу "безкоштовна" повірка лічильників

Depo.ua розпочинає новий спецпроект, у якому ми будемо розповідати про те, як на нас наживаються державні "кровосісі"

Валя Котик
Журналіст відділу «Життя», редактор відділу «Молодий укроп»
Як нас "натягує" влада: типу "безкоштовн…

Ви не дуже розбираєтесь у розрахунках, субсидіях та нормативних актах? Вам легше сплатити гігантську квитанцію або втричі переплатити, ніж відстоювати за черговою довідкою? Похід на прийом до чиновника визиває у підвищення тиску?

Тоді ця рубрика для вас. Дізнавайтесь разом із нами, як не переплачувати гроші за державні послуги та діліться своїми історіями та перемогами.

Сьогодні йтиметься про повірку лічильників. Зараз вони встановлені майже в кожній квартирі: на газ, гарячу та холодну воду, електрику, а інколи і на тепло. За законом ці лічильники кожні 3-4 роки треба здавати на повірку. Місцеві служби ще й погрожували своїми папірцями-оголошеннями на дверях: не зробиш вчасно перевірку, платитимеш за загальним тарифом.

Це ходження по муках відоме кожному: визиваєш контролера, наприклад, з водоканалу, щоб він зняв пломбу з холодної води. Потім контролера тепломережі, щоб зняв пломбу з гарячої. Тягнеш їх до метрології на перевірку. Потім йдеш до метрології, забираєш, визиваєш двох контролерів, щоб вони їх встановили та знову опломбували. Коштує послуга не дуже дорого, близько 60 гривень, але очікування, поїздки, черги – все це віднімало не менше двох днів.

Або можна було звернутися у приватну фірму, сплатити втричі дорожче, ніж беруть державні служби, і все це метушіння фірма брала на себе.

За новим законом повірка лічильників більше не є святим обов'язком їхніх володарів. Першого грудня в силу вступив новий закон "Про метрологію та метрологічну діяльність", згідно якого, "відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб,покладається на суб'єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання. Періодична повірка проводиться за рахунок тарифів на електро-, тепло-, газо- і водопостачання".

Інакше кажучи, споживач тепер відповідає тільки за збереження та цілісність лічильника. А от виконувач відповідає за сучасність повірки та має:

1. Провести повірку за свій рахунок.

2. Письмово повідомити споживача про терміни проведення перевірки.

Класно, правда? Нарешті влада щось для людей зробила.

Обіцянки-цяцянки!

По-перше, це "безплатно" зовсім не безплатно, тому що гроші на повірку вже закладено в тарифи на воду, газ, тощо. Тож ви як платили за це, так і платите, плюс тільки в тому, що клопіт потурбуватися про завчасну перевірку тепер не ваш.
Ваш – не проґавити прихід контролера.

По-друге, поки у вас немає лічильника, ви сплачуватимете за послугу за загальним тарифом. А термін, в який вам повинні перевірити та повернути лічильник, не вказано. Вказано тільки "в установлені строки". У пункті 15 постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630 вказано, що "періодична повірка засобів обліку води проводиться у строк, що не перевищує одного місяця. За цей час споживач оплачує відповідні послуги згідно з середньомісячними показаннями засобів обліку за попередні три місяці".

А по-третє, окрім тих грошей, що ви за ці повірки автоматично будете сплачувати, з вас можуть спробувати стягнути ще грошей за ту ж саму повірку.

"12 січня 2016 прийшли до мене зняти лічильники на повірку. КП "Вода" працює по-старому. Не по старого Закону, а за встановленими ними поняттями - вимагання грошей у жителів за "повірку лічильників, - розповідає харків'янин Юрій Кальченко. – Слюсар сказав, що "ми беремо на перевірку тільки гарячу воду, на холодну нам грошей не виділили. Але можемо зробити за вас рахунок". Я запитав, хто дав розпорядження вимагати гроші з жителів. Мужик здивувався від моєї юридичної підкованості і його понесло. Тітка інспектор втиснулася в стіл зі своїми зошитами та тремтячим голосом просила слюсаря заспокоїтися. З душевної бесіди з цими очманілими працівниками КП "Вода" я зрозумів, що про новий закон вони нічого не знають, бесіду з ними ніхто не проводив, про необхідність "письмово повідомленні жителів" були в шоці. Потів я подзвонив в КП "Вода" і спробував там прояснитися. Та ж розмова – "грошей на перевірку нам не дали". Хто не дав? Коли не дали? Я ж заплатив за воду, чому грошей немає, хто вкрав мої гроші? Телефонна трубка відповіла - пі-пі-пі".

На сайті Київводоканалу вказано отаке.

Як нас "натягує" влада: безкоштовна повірка лічильників - фото 1

Проте, по телефону depo.ua запевнили, що безкоштовно перевірятимуть всі лічильники. Спеціаліст приїде та проведе повірку на місці. Чи забере його із собою – це вже залежатиме від стану пристрою.

Навіщо тоді вказувати на сайті якісь незрозумілі дані? Чи не для того, щоб розгублені споживачі й надалі платили гроші?

Але це тільки припущення…

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Історії

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme